logs/irc.zepler.net/suws/20110801

[2011/08/01 06:25:25] @ Log started by SUWSBot
[2011/08/01 06:25:25] @ craag joined channel #suws
[2011/08/01 06:25:25] @ Mode +o craag by SUWSBot
[2011/08/01 18:31:33] @ Quit: craag: Ping timeout
[2011/08/01 18:48:27] @ craag joined channel #suws
[2011/08/01 18:48:28] @ Mode +o craag by SUWSBot
[2011/08/01 20:03:06] @ craag_ joined channel #suws
[2011/08/01 20:05:43] @ Quit: craag: Ping timeout
[2011/08/01 20:06:00] @ craag_ is now known as craag
[2011/08/01 20:28:29] <cmalton> zb op craag
[2011/08/01 20:28:31] <cmalton> sb op craag
[2011/08/01 20:28:32] @ Mode +o craag by SUWSBot
[2011/08/01 20:29:26] <craag> cheers, I managed to log back in before my old session disconnected.
[2011/08/01 20:30:27] <cmalton> np craag
[2011/08/01 20:31:01] <cmalton> and now on with the massive cleanup operation
[2011/08/01 20:31:39] <craag> cleanup?
[2011/08/01 20:32:05] <cmalton> I ended up spending all of this weekend at various paintball sites around essex.....
[2011/08/01 20:32:49] <craag> ah ok!
[2011/08/01 20:33:21] <cmalton> sb op cmalton
[2011/08/01 20:33:22] @ Mode +o cmalton by SUWSBot
[2011/08/01 20:33:37] <cmalton> lol - that was, special
[2011/08/01 20:33:42] <cmalton> I could op you
[2011/08/01 20:33:46] <cmalton> without being opped
[2011/08/01 20:33:56] <craag> hmm
[2011/08/01 20:34:25] <cmalton> actually, in fairness, it was the bot that opped you
[2011/08/01 20:34:32] <cmalton> and I'm always authed to the bot
[2011/08/01 20:35:00] <cmalton> since I'm authed I can tell the bot to do anything, without any kind of permission
[2011/08/01 20:35:21] <SUWSBot> You see?
[2011/08/01 20:35:30] <craag> yeah, how come you weren't opped by the bot in the first place though?
[2011/08/01 20:35:43] <cmalton> probably because I'm not on the autoop list
[2011/08/01 20:36:02] <cmalton> yeah
[2011/08/01 20:36:04] <cmalton> I'm not
[2011/08/01 20:36:56] <craag> right, so auth list != autoop list, got it
[2011/08/01 20:37:01] <cmalton> yup
[2011/08/01 20:37:05] <cmalton> that's it
[2011/08/01 20:37:18] <cmalton> rbot has some funky authentication magic
[2011/08/01 20:37:33] <cmalton> which is kinda cool
[2011/08/01 20:37:54] <cmalton> cos it means that you can ask the bot to op you
[2011/08/01 20:38:14] <cmalton> even if you don't have ops
[2011/08/01 20:38:37] <craag> yeah, and eg. change the topic without ops
[2011/08/01 20:38:43] <cmalton> yup
[2011/08/01 20:38:47] @ Mode +nt by cmalton
[2011/08/01 20:38:55] <cmalton> that's better
[2011/08/01 20:39:06] <cmalton> nt is more sane here
[2011/08/01 20:39:33] <cmalton> btw, when you get the wiki fully up and running, we can probably engineer the bot to automagically update the topic
[2011/08/01 20:39:52] <cmalton> ala SOWN-Bot in #sown
[2011/08/01 20:39:56] <craag> With the next meeting time you mean?
[2011/08/01 20:40:00] <cmalton> yeah
[2011/08/01 20:40:49] <craag> Yeah, I can put an interface in for that, I still have to set it manually though
[2011/08/01 20:41:12] <cmalton> mm
[2011/08/01 20:41:18] <craag> I need some way of getting it from sown that isn't page-scraping.
[2011/08/01 20:41:55] <cmalton> yeah
[2011/08/01 20:42:10] <craag> The rest of the wiki is fully working by the way.
[2011/08/01 20:42:16] <cmalton> btw
[2011/08/01 20:42:26] <cmalton> you sure trigger some interesing logs
[2011/08/01 20:42:30] <cmalton> See http://irc.cmalton.me.uk/logs/irc.zepler.net/suws/20110727
[2011/08/01 20:42:30] <SUWSBot> [Link Info] title: irc.zepler.net/suws/20110727
[2011/08/01 20:42:43] <craag> lol yeah
[2011/08/01 20:43:09] <craag> One wifi network doesn't cover the whole apartment, so whenever I move, it reconnects!
[2011/08/01 20:43:16] <cmalton> lol
[2011/08/01 20:43:20] <craag> We actually have 4 access points...
[2011/08/01 20:43:27] <cmalton> oh god
[2011/08/01 20:43:38] <cmalton> spend £300 and get a Ruckus AP
[2011/08/01 20:43:45] <cmalton> that should make things better :P
[2011/08/01 20:43:49] <craag> Plus a wire in my room I use for big downloads.
[2011/08/01 20:43:56] <craag> googling...
[2011/08/01 20:44:22] <cmalton> http://www.ruckuswireless.com/products/zoneflex-indoor/2942 is what we have in at work
[2011/08/01 20:44:24] <SUWSBot> [Link Info] title: Indoor 802.11g AP (ZoneFlex 2942) | Ruckus Wireless
[2011/08/01 20:46:09] <craag> So it's mesh?
[2011/08/01 20:46:14] <cmalton> we have a couple of http://www.ruckuswireless.com/products/zoneflex-indoor/7300-series as well
[2011/08/01 20:46:15] <craag> Or just high-range?
[2011/08/01 20:46:17] <SUWSBot> [Link Info] title: Indoor Dual-Band 802.11n AP (ZoneFlex 7300 Series) | Ruckus Wireless
[2011/08/01 20:46:29] <cmalton> It's mesh and high range
[2011/08/01 20:47:00] <cmalton> to give you a clue, I can be ~50m away from an AP, through a few solid walls, and get a reasonably good signal
[2011/08/01 20:47:22] <craag> Ok!
[2011/08/01 20:47:44] <craag> Guessing cost is slightly more than 3x $25 though..
[2011/08/01 20:47:51] <cmalton> sadly, yes
[2011/08/01 20:47:55] <cmalton> ~£300 an AP
[2011/08/01 20:47:58] <cmalton> last I looked
[2011/08/01 20:48:08] <cmalton> (and that's for the 2942 version)
[2011/08/01 20:48:14] <craag> We have considered getting a MIMO router, then running coax to various antenna points.
[2011/08/01 20:48:25] <cmalton> mm
[2011/08/01 20:48:31] <cmalton> multi APs is probably your best bet
[2011/08/01 20:48:48] <cmalton> but configured properly you shouldn't be dropping out like that
[2011/08/01 20:49:03] <cmalton> we have a dual AP setup at home, and I don't drop connections anywhere at home
[2011/08/01 20:49:17] <craag> mm, I think it is xchat that is the problem
[2011/08/01 20:49:25] <craag> skype also doesnt like switching networks
[2011/08/01 20:49:27] <cmalton> ah probably
[2011/08/01 20:49:51] <craag> They are all routers, so seperate subnets...
[2011/08/01 20:49:59] <cmalton> well that's why
[2011/08/01 20:50:07] <cmalton> but if you weren't routing.....
[2011/08/01 20:50:10] <cmalton> (I don't)
[2011/08/01 20:50:24] <cmalton> then it should just roam
[2011/08/01 20:50:31] <craag> ok
[2011/08/01 20:50:42] <cmalton> Assuming they all have at least 1 LAN port
[2011/08/01 20:50:42] <craag> yeah that's the setup I use in soton
[2011/08/01 20:50:56] <cmalton> you should be able to plug all the LAN ports together
[2011/08/01 20:51:05] <cmalton> and ignore the wan ports on all of them
[2011/08/01 20:51:16] <cmalton> bar the one that hooks up to the cable modem/phone line
[2011/08/01 20:51:25] <cmalton> stick them all in the same subnet
[2011/08/01 20:51:37] <craag> hmm, my dad set it up and won't want me messing.
[2011/08/01 20:51:40] <cmalton> turn off DHCP except on one
[2011/08/01 20:51:51] <cmalton> and it'll behave!
[2011/08/01 20:52:05] <cmalton> oh dear
[2011/08/01 20:52:11] <cmalton> one of those setups
[2011/08/01 20:52:13] <craag> They are $25 routers though, so they MAY behave...
[2011/08/01 20:52:22] <craag> or maybe not!
[2011/08/01 20:52:27] <cmalton> what are they?  Unbranded junk?
[2011/08/01 20:52:35] <cmalton> or are they branded with something sane?
[2011/08/01 20:53:13] <craag> One is an ancient US robotics, the other two are chinese, then there's our arabic fibre-modem-router-AP
[2011/08/01 20:53:23] <cmalton> ah right
[2011/08/01 20:53:36] <cmalton> yeah, you can forget sanity then
[2011/08/01 20:53:43] <craag> Lol yeah
[2011/08/01 20:54:34] <cmalton> but like I say
[2011/08/01 20:54:36] <cmalton> I must get on
[2011/08/01 20:54:47] <cmalton> got a lot of stuff to do
[2011/08/01 20:55:09] <cmalton> (just been doing some big changes to network config and PCs here
[2011/08/01 20:55:20] <cmalton> so it's time to see if I've had any effect!
[2011/08/01 20:55:34] <craag> K
[2011/08/01 20:55:46] <craag> Well it's now midnight here, so I'm off!
[2011/08/01 20:58:23] @ Quit: craag: Quit: Leaving
[2011/08/02 06:30:08] @ Log closed by SUWSBot (log rotation)